Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

10 sfaturi care te vor ajuta sa demarezi afacerea la care visezi

Fiecare business la inceput de drum porneste de la o idee centrala in jurul careia se contureaza si evolueaza o serie de idei complementare care, cu un strop de noroc se concretizeaza intr-o afacere de succes.

Intrebarea este care sunt pasii de urmat incepand de la prima idee pana la punerea acesteia in aplicare cu succes. Desigur ca o viziune clara asupra modelului de business pe care vrei sa il urmezi este de ajutor insa nu este suficienta pentru reusita, daca aceasta nu este insotita si de un plan bine stabilit.

Iti propunem mai jos 10 pasi de urmat care te vor ajuta sa iti transformi visul intr-o afacere de succes:

 

1. Identifica avantajul competitiv. Trebuie sa ai o idee clara asupra caracteristicii unice prin care produsul sau serviciul tau difera de restul produselor sau serviciilor existente pe piata.

Sa presupunem ca ideea ta de afaceri este un nou concept de retea sociala prin care iti poti crea propria colectie de imagini pe care ceilalti sa le poata distribui. Poti spune daca este vorba despre Slideshare? Pinterest? Instagram? Trebuie deci sa te diferentiezi. Daca ideea ta nu este clar conturata, nu va atrage clienti pentru ca aceasta nu este insotita de nici un element de noutate care sa le atraga atentia.

2. Identifica nevoile pe care produsul sau serviciul tau le satisface. Ii va ajuta pe clienti sa isi satisfaca o anumita nevoie intr-un timp mai scurt? Vine cu functionalitati suplimentare sau este mai interesant? In cazul in care produsul sau serviciul tau nu se adreseaza unei nevoi specifice, atunci care ar fi motivul pentru care cineva ar cheltui banii pe el?

3. Folosesti cuvinte clare, cu incarcatura puternica. Balbele nu au loc in acest stadiu al afacerii. Gaseste cuvinte puternice cu care sa iti descrii afacerea si evita jargoanele. Gandeste-te la o descriere care sa hraneasca imaginatia celui care citeste si care sa ii starneasca in acelasi timp curiozitatea. Daca nu reusesti sa ii incanti pe ceilalti cu ideea ta, sansele de reusita sunt aproape inexistente.

4. Fa-ti temele. Esti primul care aduce pe piata aceasta idee sau exista competitie? Documenteaza-te, participa la conferinte specifice industriei, cere sfatul expertilor si cauta mentori. Fii operativ in a investi timp, efort si bani pentru a pune ideea in practica, nu ti-ar placea sa ti-o ia cineva inainte.

5. Fa-ti temele din nou. Chiar daca altcineva nu mai are ideea ta, exista posibilitatea ca cineva sa se adreseze aceleiasi nevoi a clientului cu un produs sau serviciu similar. Fii atent la concurenta si la afacerile tangentiale cu care ai putea concura pentru aceeasi clienti. Gandeste-te pe ce alte produse sau servicii oamenii ar cheltui bani in locul produselor sau serviciilor tale pentru a putea mai usor sa identifici acesti competitori.

6. Seteaza publicul tinta. Nu este o strategie deloc buna sa decizi ca te adresezi “tuturor”. Care este publicul caruia ii dai cele mai multe sanse sa iti incerce produsele sau serviciile din prima? Identifica persoanele care stiu deja ce vor si la care vei ajunge usor si persoanele care sunt greu de convins si la care trebuie sa ajungi cu efort.

7. Indentifica care sunt resursele de are ai nevoie pentru a demara afacerea. Gandeste-te de ce resurse ai nevoie si stabileste daca poti porni afacerea in propriul garaj.De asemenea gandeste-te daca te poti descurca singur sau daca ai nevoie de o echipa. Daca ai nevoie de o echipa, ce fel de pregatire trebuie sa aiba membrii echipei? Estimeaza de ce suma de bani ai nevoie ca sa pui afacerea pe picioare. Toate aceste aspecte trebuiesc avute in vedere inainte de a lua o decizie. Asteapta-te sa iti petreci mult timp cu documentarea, cu discutiile cu furnizorii si specialistii in domeniu.

8. Construieste un prototip.  Este important sa construiesti un prototip in special in cazul produselor dar si in cazul serviciilor. In cazul in care oferi servicii, este important sa ai o procedura scrisa a fluxurilor de lucru si a punctelor de interactiune cu clientii. In cazul produselor, un prototip trebuie sa fie functional, si trebuie sa indeplineasca aspecte de functionalitate, calitate si standarde de productie. Daca nu poti avea acest prototip, este de ajutor macar o schita electronica a acestuia insotita de specificatii tehnice.

9. Fa calculele finale. Nici un plan nu este complet fara o analiza financiara riguroasa. Aceasta include previziuni realiste asupra veniturilor si costurilor care survin. Ar trebui sa poti identifica momentul in care iti poti recupera investitia si in care incepi sa ai profit. Daca ai nevoie de ajutor nu ezita sa il ceri specialistilor.

10. Pune totul pe hartie. Nu este vorba despre partea scrisa cu care te prezinti in fata posibililor investitori, este vorba despre planul de afaceri final care te vor ajuta sa iti concretizezi ideea in afacerea mult visata. Ai nevoie de acest plan de afaceri pentru ca te va ajuta sa iti pui ideea in aplicare intr-un mod organizat , insa trebuie sa te astepti la faptul ca acest plan va suferi modificari pe parcurs.

Cand vei fi gata de decolare exista sanse sa iti iei zborul insa trebuia sa isi asumi un posibil esec. Un lucru este cert insa, nu vei cunoaste rezultatul daca nu iti faci curaj sa incerci.

SURSA

Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei. Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro