Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

5 feluri prin care iti frustrezi clientii in retail

Experienta de cumparaturi a unui client in magazinul tau ar trebui sa fie una usoara si placuta. Acest lucru uneori nu se intampla, pentru ca desi nu dorim niciodata sa ne iritam clientii in mod intentionat, reusim totusi sa o facem.

Acestea sunt modalitatile prin care iti frustrezi clientii:

Nu le permiti sa vorbeasca cu o persoana reala. Cel mai frustrant lucru pe Internet este ca multe web site-uri nu ofera un numar de telefon prin care clientul sa intre in contact direct. Cateodata, e-mailurile pot fi enervante, si necesita si mai multe munca decat un telefon. E bine de stiut ca oamenii prefera sa faca afaceri cu companii care pun la inaintare oameni cu care pot sa se consulte si de la care afla informatii utile. Este o metoda excelenta de a loializa clientii.

Esti de acord cu plangerile clientilor. Nu e nimic mai frustrant decat sa te plangi despre un aspect al magazinului si vanzatorul sa te intrerupa spunandu-ti ca este deja familiar cu problema. Problema este ca vanzatorul nu poata sa cunoasca problema ta, si aceste presupuneri afecteaza afacerea. Cel mai bine e sa lasi clientul sa vorbeasca, sa-si termine plangerea. Apreciaza comentariul pe care l-a facut, multumeste-i si mergi mai departe.

Nu te asiguri ca politicile magazinului sunt intelese de clienti. Multe magazine au politici interne, dar nu multe sunt intelese cum trebuie. Fa aceste politici cat poti de simple si usor de acceptat de catre clienti.

Creezi procese din perspectiva organizationala, nu a clientului. Multe magazine nu vad lucrurile din perspectiva clientului, pe care il fac sa treaca prin multe procese frustrante. Mai bine reconsidera procesele pe care le ai implementate si cauta feluri prin care sa faci lucrurile mai usoare pentru clienti.

Nu ai in magazin produsele la care faci reclama. Nu face reclama la lucruri pe care nu le ai, pentru ca daca clientii vin in magazin si tu nu ai ce ai promis, nu se mai intorc niciodata si vor spune mai departe ca nu ai nimic in magazin, bazat doar pe aceasta experienta. Fii constient ca nu ai mai multe sanse cu clientii – ai doar una.

Iti dorim clienti cat mai fericiti!

SURSA

Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei. Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro