Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Cum sa-ti analizezi competitia in mediul online

Nu mai este un secret faptul ca mediul online a devenit o jungla pentru tine si compania ta, din care doar cei mai puternici ies invingatori.

Cheia supravietuirii este studiul atent si in detaliu al competitiei, al reputatiei, modului de lucru si al principiilor etice pe care competitorii tai le urmeaza. Daca ajungi sa cunosti punctele forte si punctele slabe ale competitiei tale, vei putea sa iti stabilesti mai bine o strategie care sa dea rezultate.

Iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa monitorizezi activitatea competitiei tale in mediul online:

Identifica-ti in primul rand competitorii

Pana la aparitia World Wide Web-ului, cei care conduceau o afacere concurau cu produse si servicii oferite de companii din aria lor geografica, insa in prezent pentru multe dintre business-uri competitia s-a extins la nivel global. Deci, cauta pe Google si urmareste constant presa pentru a identifica principalii jucatori de pe piata in care activezi. Distribuie pe o harta a competitorilor aceste companii, si gandeste-te apoi unde se pozitioneaza compania ta pe aceasta harta.

Citeste recenzii si stiri

Adauga cateva bloguri de specialitate la colectia de surse pe care le citesti zilnic. Vei fi astfel la curent cu ce se intampla in sectorul tau de business.

Citeste ce scriu analistii de business despre industria in care activezi. In felul acesta vei ajunge sa indentifici stirile care aduc plus de valoare in cadrul unei companii si vei intelege mai bine unde se situeaza competitia ta.

De asemenea, recenziile pe care clientii le dau produselor si serviciilor pentru care opteaza iti vor oferi o imagine clara a ceea ce acestia cred despre un anumit produs sau serviciu. Nu te increde in tot ceea ce citesti insa; unele companii platesc pentru recenzii pozitive si chiar le elimina pe cele negative. Daca esti de parere insa ca aceste recenzii iti sunt de ajutor, urmareste trendurile comentariilor negative intrucat acest lucru s-ar putea sa ofere indicii asupra slabiciunilor si ariilor cu probleme. Foloseste un instrument precum SocialMention pentru a gasi conversatiile si interactiunea cu un brand anume, prin analizarea comentariilor asupra postarilor, imaginilor si noutatilor.

Foloseste cautarea cu hashtag

Este extrem de important ca in mediul online sa fii la curent cu anumite subiecte de discutie. Companiile care au o strategie de online bine pusa la punct cu siguranta vor avea expresii insotite de hashtag pentru postarile lor pe Twitter, statusuri sau noutati pe Google+. Vezi asadar despre ce discuta competitia ta cautand termeni cu hashtag relevant pentru companiile respective.

Analizeaza-le website-ul

In cazul in care competitia ta are un website cu un PageRank mai mare de 5 inseamna ca acestia fac lucrurile asa cum trebuie. PageRank-ul este valoarea pe care algoritmul motorului de cautare Google o atribuie structurii si continutului unei pagini web. Analizeaza in amanunt website-ul lor si informeaza-te din surse precum blogurile de specialitate asupra anumitor aspecte care te ajuta sa intelegi ce anume ii diferentiaza. Fii atent la butoanele Call To Action si la locul unde acestea sunt pozitionate in pagini. De asemenea, vezi ce tip de continut genereaza si cum este acesta revelant pentru industria ta. Analizeaza cum arata designul website-ului si cum o interfata prietenoasa poate facilita navigarea utilizatorilor in website.

Este posibil ca toate aceste aspecte sa iti indice faptul ca este necesar sa faci rebranding pentru website-ul tau sau sa adaugi un blog in website prin care sa impartasesti informatii relevante pentru industrie. De asemenea poti verifica PageRank-ul diferitor website-uri sau bloguri. Poti face asta prin descarcarea extensiei Chrome – PageRank Status – acesta iti va arata PageRank-ul pentru fiecare pagina pe care o vizitezi. Pentru verificarea PageRank-ului poti de asemenea sa optezi pentru tooluri online care nu necesita instalare precum PR Checker.

Este important de avut in vedere faptul ca algoritmul Google se schimba atat de repede incat nu doar PageRank-ul este important. Asadar fii rezervat inainte de a trage concluzii.

Intreaba publicul

Poate pare neprofitabil sa discuti despre competitie cu audienta de pe canalele tale de social media, insa e posibil ca ei sa te ajute cu o perceptie diferita care poate fi foarte folositoare. Contacteaza cativa clienti fideli si intreaba-i daca sunt deschisi pentru o discutie. Intreaba-i de ce prefera brandul tau si de ce l-ar alege in locul competitiei.

Publicul tau poate veni cu o perspectiva noua fata de cea pe care o ai tu, lucru ce poate face diferenta atunci cand concurezi pentru primul loc.

 

SURSA

Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei. Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro