Acest site este cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013

Intrebari si raspunsuri despre recrutarea in mediul online

Pentru a gasi talente de top in vederea ocuparii unor posturi importante in compania ta, vei dori probabil sa publici si sa promovezi aceste oferte de joburi in mediul online. Dar sa cauti, sa recrutezi si sa angajezi cei mai buni candidati nu este un proces atat de usor ca postarea unei descrieri a postului pe un site online de recrutare, sperand ca de undeva se va ivi si candidatul ideal. Pentru a gasi candidatii potrivit, pe care ti-i doresti, trebuie sa ai un impact in mediul digital, sa te diferentiezi de alte companii care vor acelasi angajat…ideal.

Citeste in continuare 10 intrebari cu raspunsuri, inainte de a cauta candidati in mediul online:

 

1. Ce ar trebui sa fac mai intai?

Dupa ce ai pus la punct cerintele postului respectiv si tipul de candidat pe care il doresti, prima etapa este sa construiesti cu grija o descriere a jobului care sa se faca remarcata. Este deasemenea important, sa surprinzi si personalitatea si cultura organizatiei tale in descriere, dar totodata sa comunici in mod clar si coerent cerintele si responsabilitatile postului.

Alte aspecte pe care descrierea postului ar trebui sa le contina sunt: denumirea jobului si sarcinile postului, competente necesare si calificari, descrierea generala a companiei, locatia sediului companiei, marja salariala si beneficiile, tipul jobului (part-time, full-time) si datele de contact.

2. Care este topul site-urilor de joburi?

Sunt zeci de siteuri de joburi avand plata bazata pe comision care iti pot afisa posturile disponibile, cu usurinta, in fata a milioane de potentiali candidati. Cele mai cunoscute si cu cea mai buna reputatie sunt: LinkedIn, Best Jobs, eJobs, Hipo, MyJob, listelocuridemunca.ro, etc. Toate aceste siteuri iti ofera raspunsuri din partea aplicantilor pe orice adresa de e-mail afisezi in descrierea postului.

3. Cat va costa?

Taxele si modalitatile de plata variaza. De exemplu, anumite siteuri iti pot oferi PPC (pay-per-click sau “plata la click”). Cu cat esti dispus sa platesti mai mult pe click, cu atat mai des va aparea anuntul tau. Poti seta bugete separate pentru fiecare anunt in parte, ajustand cheltuielile pe parcurs si poti opri anuntul oricand doresti.

Alte siteuri pot cere o anumita taxa pentru a lista un singur anunt pe o perioada de 30 de zile, cu optiunea de a plati mai mult in scopul promovarii anuntului. Exista cazuri in care, pentru primul anunt iti este ceruta o anumita taxa, urmand ca pentru urmatoarele anunturi pe care vrei sa le afisezi, valoarea taxei sa fie mai mica.

LinkedIn are o modalitate de plata bazata pe localizarea geografica a postului respectiv. Pentru a afla cat te costa sa postezi un anunt referitor la un job, mergi la pagina “Posteaza un job” si specifica locatia postului pe care il oferi, in josul paginii. Poti cumpara un spatiu pentru postare, pentru 30 de zile, sau poti achizitiona pachete de cate 5 sau 10 puncte de credit pentru joburi, la un pret redus.

4. Exista optiuni pentru listarea joburilor in mod gratuit, care merita luate in considerare?

Exista multiple posibilitati de gazduire a unui anunt referitor la un post disponibil, fara a fi perceputa nici un fel de taxa, insa aceste siteuri vin si cu multiple limitari; acestea pot fi: limitarea numarului de CV-uri pe care le poti vizualiza, un numar redus de criterii de cautare pe care le poti utiliza, precum si alte restrictii enervante. Multe siteuri de acest gen nu vor arata nici macar datele de contact ale potentialilor candidati. In concluzie, acest tip de servicii gratuite ar trebui evitate pe cat de mult posibil.

Ai putea totusi posta si pe aceste siteuri, dar ia in considerare faptul ca potentialii candidati pe care speri sa ii atragi, te vor lua mult mai in serios daca investesti intr-un site de anunturi cu o anumita reputatie, cum sunt cele platite, in care pot avea incredere.

5. Pe cate siteuri de joburi ar trebui sa postez anuntul?

Specialistii recomanda postarea aceluiasi job doar pe 2 sau 3 siteuri in acelasi timp. In caz contrar, este redundant. De ce sa cheltuiesti banii pe mai multe listari atunci cand nu este cazul?

In loc sa postezi pe cat mai multe siteuri, observa randamentul pe care il are anuntul tau in mediul online, acolo unde este distribuit. In cazul in care nu atrage suficienti candidati, sau mai rau, nu atrage acel tip de candidat pe care il cauti, este cazul sa te orientezi spre alte siteuri.

6. Pot sa caut candidatii ideali direct pe LinkedIn?

Nu exista nici un motiv pentru care sa nu faci acest lucru. Postarea anunturilor online nu este singurul mod in care sa cauti candidatii optimi. Poti cauta in mod activ potentiali angajati, prin efectuarea unor cautari detaliate printre profilurile profesionale de pe LinkedIn si sa iti exprimi interesul pentru acestia.

Pentru a face acest lucru, mergi la pagina de Home de pe LinkedIn si da click pe cuvantul “Advanced”, la dreapta campului principal de cautare. De aici poti insera multimple cuvinte cheie care au legatura cu competentele pe care ar trebui sa le aiba candidatul ideal. Poti deasemenea sa cauti conexiuni de gradul 1, 2 sau 3 si non-conexiuni dupa specificul industriei, titlul jobului, studii, locatie, companie, etc.

Daca descoperi o persoana care crezi ca se potriveste perfect postului oferit de tine, poti contacta persoana respectiva prin LinkedIn InMail. Pentru a accesa InMail si pentru a vedea profile extinse pe LinkedIn si chiar pentru a performa cautari si mai avansate si detaliate, o sa ai nevoie de un cont de tip premium.

7. Care sunt siteurile de nisa cu locuri de munca si care sunt cele mai potrivite pentru industria mea?

O cercetare efectuata in Statele Unite ale Americii, a aratat ca 62% dintre posturile disponibile sunt afisate pe siteuri de nisa, care cunosc o popularitate in crestere in randul celor care isi cauta un loc de munca.

Exista siteuri de nisa cu locuri de munca disponibile pentru aproape fiecare industrie.

8. Cat timp ar trebui sa listez o oferta de munca in mediul online?

In mod normal, pana cand gasesti candidatul ideal, care uneori poate dura cateva saptamani sau chiar luni, in functie de raspunsurile primite si de compatibilitatea aplicantilor.

Intre timp, ai putea sa iti reimprospatezi anunturile, schimband anumite lucruri, si mentinandu-le atractive, folosind noi cuvinte, noi informatii, cel putin o data la 30 de zile. In caz contrar, anunturile ar putea sa se invecheasca si acest lucru i-ar face pe candidati sa suspecteze ca nu exista solicitanti pentru acel loc de munca.

9. Ar trebui sa creez o pagina de cariere pe siteul companiei mele?

Da. Aceasta pagina de cariere ar trebui sa evidentieze posturile disponibile momentan si numeroasele beneficii pe care compania ta le ofera. Ar trebui deasemenea, sa construiesti o pagina a companiei pe LinkedIn, care sa listeze si posturile disponibile.

Si nu uita sa optimizezi pagina de cariere si pentru dispozitive cum ar fi smartphone-uri. Alta cercetare a avut ca rezultat ca 80% dintre cei care isi cauta un loc de munca, utilizeaza telefoane mobile pentru a face acest lucru, asa ca este foarte important ca ei sa poata naviga usor si interactiona cu platformele de cautare de joburi, de pe telefoanele si tabletele lor.

10. Cum pot incorpora social media in cautarea candidatilor?

Incurajeaza-ti angajatii actuali sa posteze locurile de munca disponibile pe propriile lor profile online, inclusiv pe Facebook, Twitter, si mai ales LinkedIn. Nu numai ca acest lucru ajuta la raspandirea stirii despre posturile disponibile, dar comunica si un vot de incredere in companie din partea cuiva cunoscut.

Post comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Continutul acestui material nu reprezinta in mod obligatoriu pozitia oficiala a Uniunii Europene sau a Guvernului Romaniei. Pentru informatii detaliate despre celelalte programe cofinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati www.fonduri-ue.ro